top of page

Rovaniemen Pöykkölässä Lapin Metsämuseota ylläpitävä Lapin Metsämuseoyhdistys valitsi uuden hallituksen tiistaina 11.10. pidetyssä ylimääräisessä yhdistyksen kokouksessa. Vanha hallitus erotettiin yksimielisesti ja tilalle valittiin uudet hallituksen jäsenet. Samalla valittiin myös uusi sihteeri.

Yhdistyksen kokous katsoi, että hallitus ei ollut enää toimintakykyinen, koska kaksi hallituksen jäsentä oli eronnut henkilökohtaisista syistä ja yhdistyksen voimassa olevien sääntöjen joustamattomuuden vuoksi päätösvaltaisten hallituksen kokousten järjestäminen oli osoittautunut lähes mahdottomaksi. Hallituksen sisällä oli myös erimielisyyksiä, jotka katsottiin haittaavan yhdistyksen toimintaa. Yhdistyksen kokous päätti yksimielisesti erottaa hallituksen jäsenet puheenjohtajaa ja varapuheenjohtajaa lukuun ottamatta, sekä valitsi hallitukseen uudet jäsenet.

Lapin Metsämuseoyhdistyksen hallituksen puheenjohtajana jatkaa Juri Laurila ja varapuheenjohtajana Kristiina Vuopala. Hallitukseen valittiin Irene Rantala, Timo Ari, Tapani Juotasniemi, Leila Tuisku ja Outi Ronkainen. Ronkainen valittiin myös yhdistyksen sihteeriksi. Puheenjohtaja Juri Laurila on erittäin tyytyväinen tehtyihin päätöksiin. Hän näkee uuden hallituksen olevan sellainen, joka pystyy ansiokkaasti ylläpitämään ja kehittämään Lapin Metsämuseon toimintaa kokonaisvaltaisesti.

Lapin Metsämuseon kesäkausi päättyi syyskuun lopussa. Talvella auki vain tilauksesta. Lisäksi suunnitelmissa on järjestää erilaisia tapahtumia, joihin kaikki ovat tervetulleita.